.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حاشيه‌‌ ديدار شاعران با مقام معظم رهبري

عجمي از شعراي تاجيك قبل از خواندن شعرش خطاب به مقام معظم رهبري گفت: سلام همه اهل هنر و ادب زبان فارسي را به شما مي‌رسانم. وقتي شعرخواني عجمي تمام شد مقام معظم رهبري به وي فرمودند كه سلام ما را هم به همه فارسي زبانان برسانيد.
به گزارش فارس، ديدار امسال مقام معظم رهبري با شاعران مثل هر سال پر نشاط و شاداب برگزار شد و اين ديدار پر بود از توجهات معظم له به شعر و شعرا، تفقدات ايشان، اظهار نظرهاي دقيق و حكيمانه و البته شوخ طبعي‌هاي لطيف كه اين ديدار را كه تا بعد از نيمه شب گذشته طول كشيد، جذاب‌تر و فضا را بديع‌تر كرد. اين جلسه حاشيه‌هايي داشت كه كاظم رستمي از شعراي حاضر در جلسه به صورت اختصاصي براي خبرگزاري فارس نوشته است:

**سلام ما را به همه فارسي زبانان برسانيد
------------------------------------------------------

* در اين جلسه شاعران فارسي زبان از ديگر كشورها هم حضور داشتند كه حجت الاسلام قدسي و ابوطالب مظفري از شاعران افغان در اين جلسه شعر خواندند. همچنين در اين جلسه، عجمي از شعراي تاجيك هم به شعرخواني پرداخت كه قبل از خواندن شعرش خطاب به مقام معظم رهبري گفت: سلام همه اهل هنر و ادب زبان فارسي را به شما مي‌رسانم. وقتي شعرخواني عجمي تمام شد مقام معظم رهبري به وي فرمودند كه سلام ما را هم به همه فارسي زبانان برسانيد.
بعد توضيحاتي دادند درباره تعداد فارسي‌زبانان در كشورهاي ديگر و تعاملات آنها با هم.

*علي‌محمد مودب در اين جلسه شعري درباره بيداري اسلامي و مردم بحرين خواند. شعر اينگونه شروع مي‌شد كه «آيات نام كوچك توفان‌ها» بعد توضيحاتي درباره اشعاري كه تا كنون در اين باره و درباره آيات سروده و گردآوري شده به معظم له داد.

**شما را به هفت قرن پيش بر مي‌گردانم
-------------------------------------------------

*وقتي نوبت به علي معلم رسيد خلاف سال‌هاي گذشته گفت من به زبان روز شعر مي‌خوانم و ترانه‌اي براي حضار خواند. بعد از وي نوبت به علي موسوي گرمارودي رسيد كه گفت به جاي آقاي معلم من شما را بر مي‌گردانم به هفت قرن پيش و قصيده‌اي خواند كه اين باعث انبساط خاطر حضار شد.

*ميلاد عرفان‌پور شاعر جوان كشورمان در حضور مقام معظم رهبري چند رباعي خواند كه معظم له از اين رباعي‌ها خيلي تعريف كردند كه كلمات در اين اشعار خيلي سنجيده و خوش مضمون هستند و البته به جا به كار رفته‌اند.

**اندازه يك غزل حرف زديد!
--------------------------------

*وقتي نوبت به شعرخواني سيمين دخت‌وحيدي رسيد وي مثل 2-3 سال پيش گفت كه جوان‌تر ها شعر بخوانند. آقا گفتند كه شما عين اين حرف را پارسال زديد اما وحيدي باز هم شعر نخواند و فرصت را به ديگران داد.

*محمدجواد محبت شاعر پيشكوت كرمانشاهي، قبل از اينكه شعر خواندن را شروع كند توضيحاتي داد كه من به آقاي قزوه قول داده‌ام يك شعر ده بيتي بخوانم ولي الان شعر ديگري مد نظرم است. مقام معظم رهبري گفتند: اين حرف‌ها هم جز همان ابياتي كه قول داده بوديد، به حساب مي‌آيد و اندازه يك غزل صحبت كرديد! كه اين هم باعث نشاط مجلس شد.

**الان بايد گفت يك دهر مي‌توان سخن از زلف يار گفت
------------------------------------------------------------

*وقتي جلسه شعرخواني تمام شد ايشان از حداد عادل خواست كه شعر بخواند كه حداد عادل شعري خواند بعد كه شعر خواني تمام شد، آقاي گلپايگاني هم گفتند حالا كه اين طور است من هم شعري مي‌خوانم. بعد از گلپايگاني، فاضل نظري هم شعر خواند.

*مقام معظم رهبري وقتي درباره ويژگي‌هاي قدرتمند شعر فارسي مي‌گفتند و درباره مضمون يابي‌هاي بديع و تازه صحبت مي‌كردند، فرمودند ما وقتي در يك دوره صائب و بيدل را مي‌خوانديم گمان مي‌كرديم كه هيچ مضمون نويي باقي نماده است ولي وقتي شعر شاعران جوان را مي‌شنوم مي‌يينم خيلي مضمون‌هاي جديدتر هم هست. بعد اشاره‌اي به اين مصرع از صائب كردند كه يك عمر مي‌توان سخن از زلف يار گفت و افزودند الان بايد گفت يك بحر مي‌توان سخن از زلف يار گفت.

*ايشان مثل هر سال توصيه اكيد كردند كه وقتي به شعري مي‌گويم خيلي خوب است اين يك دهم از خيلي خوبي است كه بايد به آن برسيد به اين معنا كه شاعر گمان نكند با اين خيلي خوب به جايي رسيده و بعد دچار سكون شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.074 seconds.